Szkoła Jogi w Łasku

Początki

W naszych głowach od kilku lat kiełkował, by w końcu wybić się w kierunku światła pomysł założenia Szkoły Jogi. Po co, zapytacie, skoro tyle ich już istnieje. Dla nas joga to nie tylko ćwiczenia fizyczne, to przede wszystkim sposób na życie. Dzięki niej człowiek staje się bardziej świadomy siebie oraz swego ciała, a wszystkie jego elementy: dusza, umysł i fizyczność jednoczą się ze sobą. Może ona również stanowić formę terapii, nie tylko dla ciała, ale i ducha. i wbrew powszechnej opinii, nie jest ona przeznaczona wyłącznie dla kobiet. Dla nie jednego mężczyzny bowiem mogłaby stanowić nie lada wyzwanie. Joga wzmacnia cały organizm i uelastycznia nas, a co za tym idzie mięśnie stają się o wiele silniejsze i odporniejsze na wysiłek fizyczny.


Co oferujemy

W naszej szkole chcieliśmy stworzyć wyjątkowy klimat, możliwość wyciszenia się i relaksu. Zaaranżowaliśmy w tym celu przestronne, jasne pomieszczenia, nasza szkoła ulokowana jest w lesie, w ciepłe dni słychać kojący śpiew ptaków, a pomieszczenia wypełnia ciepłe światło. Zadbaliśmy także o wyposażenie w maty, koce oraz poduszki do medytacji.

Joga

JOGA w Joga Vitality - zestaw starannie dobranych ćwiczeń w połączeniu z właściwym oddechem oraz relaksem. Regularne ćwiczenia sprawią, że Twoja sylwetka będzie zgrabna, a ciało sprawne i elastyczne. Poczujesz się zrelaksowany, napięcie zostanie zniwelowane a umysł wyciszony.

Zdrowie

Joga oddziałuje pozytywnie na organizm człowieka już na poziomie komórki. Pomaga pozbyć się toksyn i szkodliwych elementów z naszego ciała. Regularne ćwiczenia połączone z właściwym oddychaniem stanowią jednocześnie masaż dla organów wewnętrznych, a także żył i arterii, dzięki czemu nie odkłada się w nich cholesterol. Mają one również zbawienny wpływ na nasze stawy. Powolne oraz stopniowane tempo ćwiczeń zapewnia właściwe ich funkcjonowanie. Jogę przyrównać można do dobrego kremu, który od wewnątrz odbudowuje komórki i ujędrnia nasze ciało. Ćwiczenia stabilizują wagę, uelastyczniają ciało i wzmacniają odporność.


Kondycja

Pierwsze efekty ćwiczeń można zaobserwować już po miesiącu. Mają one pozytywny wpływ na kręgosłup, szczególnie zaś jego lędźwiową część. Staje się on elastyczniejszy i wytrzymalszy, a w konsekwencji zdecydowanie zwiększa się jego ruchomość. Efekty tego będą najbardziej odczuwalne dla osób po 40 roku życia. Joga zamienia nasze ciało w idealnie nastrojony instrument, dzięki czemu krok po kroku zbliżamy się do doskonałości, przekraczając stawiane sobie granice. Zapewnia nam kontrolę nie tylko nad mięśniami poprzecznie prążkowanymi, ale i gładkimi, z których zbudowane są między innymi organy wewnętrzne.


Umysł

Mało kto zdaje sobie sprawę, że joga ma znaczący wpływ na nasz umysł. Wpływa bowiem na pracę gruczołów dokrewnych, regulując ją. Udowodniono, że joga pomaga w leczeniu depresji, a także bezsenności. Kilka właściwie dobranych asan może sprawić, iż znacznie zmniejszy się nam poziom stresu, poczujemy się zrelaksowani i gotowi na nowe wyzwania, jakie codziennie stawia przed nami życie.

Nasi Nauczyciele

Wojtek Sukiennik (Madhava)

Uzyskał tytuł Yoga Shiromani na TTC International Sivananda Yoga Vedanta Centres w 2012 r. Swoją przygodę z jogą zaczął jednak już gdy był nastolatkiem i rozwijał ją oraz pogłębiał z biegiem lat. Z tego właśnie powodu jest doświadczonym nauczycielem, który poprzez ciągłą praktykę i rozwój uczy opierając się nie tylko na czystej teorii, lecz przede wszystkim na własnym doświadczeniu. Dzięki swoim umiejętnościom inspiruje uczniów do wykonywania nawet najbardziej skomplikowanych asan. Wojtek odznacza się niezwykłą cierpliwością i doskonałą znajomością wszystkich asan, na jego zajęciach panuje spokój i dyscyplina. Po zajęciach z nim poczujecie się zrelaksowani i uspokojeni.

Agata Sukiennik (Rukmini)

Uzyskała tytuł Yoga Shiromani na TTC International Sivananda Yoga Vedanta Centres w 2013 roku. Podobnie jak Madhava praktykuje jogę od wielu lat, wciąż rozwijając i udoskonalając asany. Poprzez swoje doświadczenie uświadamia uczniom, że nic nie jest niemożliwe i należny przełamywać swoje ograniczenia. Przechodząc dwuletnią rehabilitację po skomplikowanej operacji ręki, powróciła do jogi i w bardzo krótkim czasie odzyskała dawną sprawność, udowadniając siłę pozytywnego myślenia i moc praktyki. Agata to świadoma, niezwykle ciepła i wyrozumiała nauczycielka, która na każdych zajęciach stara się przekazać swoim uczniom pozytywną energię, odwagę i spokój.

Mistrzowie i Joga Sivanandy

W początkach pierwszej połowy dwudziestego wieku, wielu z hinduskich mistrzów Yogi uznało, że Zachód jest gotowy na przyjęcie wiedzy na temat tej uniwersalnej nauki. Pośród propagatorów Yogi na zachodzie znaleźli się Swami Sivananda i jego uczeń Swami Vischnudevananda. Swami Sivananda znany jest na całym świecie dzięki niestrudzonej działalności edukacyjnej i publicystycznej (jest autorem ponad 300 tytułów), a także obfitej korespondencji, która miała na celu indywidualne wsparcie i pomoc dla tych, którzy nie mogli mieć z nim osobistego kontaktu. W Polsce adresatem jego listów był pan Tadeusz Pasek, jeden wych uczniów, Swamiego Vishnudevanandę do USA z misją rozpowszechniania systemu nauczania integrującego główne ścieżki Yogi. W 1959 roku, Swami Vishnudevanada założył pierwsze centrum Yogi Sivanada Vedanta; w 1970 roku pierwsze centrum europejskie. Organizacja Sivananda Yoga Vedanta jest uważana za jedną z niewielu na świecie, która podtrzymuje sposób praktykowania wszystkich aspektów klasycznego nauczania zintegrowanej Yogi. źródło



Joga dla kobiet w ciąży

Ćwiczenie jogi w czasie ciąży pozwoli uniknąć nadwagi, rozstępów poporodowych oraz bólów krzyża. Regularne ćwiczenia sprawiają, że kobieta nabywa świadomości zmian jakie zachodzą w jej organizmie. Asany (ćwiczenia) siedzące są bardzo korzystne gdyż przyczyniają się do rozszerzania miednicy. Asany stojące wzmacniają z kolei nogi co ułatwia noszenie dziecka.

Ciąża jest wspaniałym okresem dla medytacji. Twój sposób odczuwania i myślenia ma wpływ także na dziecko. Częścią medytacji w ciąży jest świadome przesyłanie mu życiowej energii - prana.

Szkoła jogi Joga Vitality przygotowała dla kobiet w ciąży, zmodyfikowany, bezpieczny system ćwiczeń, dostosowany do ich możliwości i potrzb. Zajęcia oprócz asan obejmują również ćwiczenia oddechowe, elementy medytacji oraz relaksu połączonego z autosugestią.

Uwaga. Na zajęcia jogi kobieta może uczęszczać po czternastym tygodniu ciąży i uprzednim skonsultowaniu się w kwestii ćwiczeń* z lekarzem prowadzącym ciążę. Prosimy zapisywać się na zajęcia telefoniczinie (509 413 931)

*dedykowane dla kobiet w ciąży.

Cennik

  • ZAJĘCIA POJEDYŃCZE 30zł

  • KARNET 4 ZAJĘCIA 100zł

  • KARNET 9 ZAJĘĆ 190zł

  • Indywidualna sesja z trenerem

    od 50 zł - od Pn. do Sob. w godzinach 7:00 - 22:00. Zajęcia należy umówić telefonicznie tel. 509 413 931
  • Możliwość zapisania grupy

    (co najmniej 3 osoby) w regularnej cenie, (od Pn. do Sob. w godzinach 7:00 - 22:00)

  • Dla uczniów i studentów

    ceny promocyjne (za okazaniem legitymacji) - jednorazowe zajęcia 18zł; karnet 4 zajęcia - 60zł; karnet 6 zajęć - 90zł

Plan Zajęć

Na zajęcia dla początkujących można umówić się telefonicznie pod numerem  509 413 931 

od poniedziałku do soboty w wybranych przez Państwa godzinach (poza regularnymi zajęciami). Cena indywidualnej lekcji dla początkujących nie przekracza 30 zł. Pierwsza lekcja gratis! Joga dla początkujących obejmuje serię czterech lekcji wprowadzających, po których można dołączyć do wybranej grupy. Zapraszamy serdecznie.



Joga dla Początkujących

Program czterech lekcji, które mają za zadanie stopniowo wprowadzić i przygotować ucznia do zajęć "Joga standard" poprzez wzmocnienie mięśni brzucha i pleców. Każda pozycja jest szczegółowo tłumaczona i pokazywana przez instruktora.

Czas trwania:
- pierwsza lekcja trwa 1h
- kolejna 1h 15min
- ostatnie dwie 1h 30min

Joga Standard

Nauka asan (poszczególnych ćwiczeń), pranajam (oddychania) oraz relaksu. Kompleksowy zestaw 12 asan, opracowany przez Swamiego Sivanandę. Celem zajęć jest udoskonalanie pozycji pod okiem nauczyciela. Wraz z rozwojem uczniów wprowadzane są modyfikacje asan.

Czas trwania: 1h 30min

Średnio zaawansowana

To mniejsza intensywność i wolniejsze tempo ćwiczeń. Zajęcia dedykowane dla osób, które już ukończyły program 4 lekcji dla początkujących, a nie czują się jeszcze na siłach dołączyć do grupy joga standard.


Czas trwania: 1h 30min

Sesja indywidualna

Specjalnie dobrany zestaw ćwiczeń, dostosowany do indywidualnych potrzeb i wymagań uczniów. Dowolny stopień trudności i intensywność zajęć. Możliwość kierunkowania treningu na konkretną partię ciała (np. nogi, plecy, brzuch, oddychanie itp.)

Istnieje możliwość umawiania grup. Czas trwania: dowolny

Kontakt

Joga Vitality - Łask , Oś. Ostrów 74 - tel. 509 413 931

Skontaktuj się z nami pisząc na adres jogavitality@gmail.com lub na facebook-u.

projekt strony www: cezary.kopias@gmail.com